Challenge the road - Växla upp!

Hälsa mera

Veckans försnack
Växla upp. Nu är det dags att växla upp. Vi har 11 veckor kvar tills vi ska nå vårt mål – att springa/lunka/jogga en mil. Målet kan vara olika för oss, men vi siktar mot samma distans – 1 mil. Så…

Träningen
Kommande veckor har vi samma träningsschema. Vi genomför 3 pass;
• Ett kortare pass med en högre intensitet än din vanliga lunk. Du ska bli rejält flåsig. Du får gärna jobba i intervaller, med högre tempo varvat med ett bekvämre tempo. Det högre tempot ska vara kanske runt 80% av ditt max.
• Ett lite längre och mer bekvämt pass. Känn själv vad som är lagom, men du bör komma upp i 5-6 km under din runda nu.
• Ett pass där du väver in styrka. Ge dig själv tid att genomföra utfallsteg, knäböj, plankor mm. Om du är osäker på vad som är bra styrka för dig – fråga gärna någon som kan, gå till gymmet eller ta annan hjälp. Du behöver stärka dig i framför allt din bål för att orka springa en mil utan att fresta på rygg och annat.

STORT LYCKA TILL!

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.