Fokus! Förberedelser! Och ett gäng försök...

Hälsa mera

En framgångsformel i världsklass: fokus! Kombinerar du fokus med förberedelser så blir du oslagbar, jag lovar. Gör du det med en sådan övertygelse att du helt enkelt inte ger upp, då är succén definitivt garanterad! Bestäm dig för vad du vill göra/åstadkomma, undersök vad du skyller på när du tappar fokus (familj, tid, väder...) och bestäm dig igen för det du vill göra/åstadkomma. Varför vill du det du vill? Egentligen alltså. Kan det vara så att det du vill kan gynna den/dem/det du skyller på när du tappar fokus? Så här menar jag:

Jag vill träna för att orka leka med mina barn (nu är det här bara ett exempel, mina JÄTTEstora killar leker inte så mycket längre) och vara pigg. Om du då skyller på att du inte hinner träna p.g.a. barnen så kanske du inte orkar leka med dem i förlängningen. Det handlar om att hitta tillfällen till träning du inte har upptäckt förr, kanske nya tider, nya former, nya möjligheter. För har du ditt varför och vet att du verkligen vill det här, då är det fokus som gäller. Och förberedelser för att skapa utrymmet till träningen. Förberedelser kanske i form av att förvarna de där som du skyller på att den och den tiden eller vid det tillfället då kommer du att träna... Förberedelser i form av att du redan innan ser dina hinder. Ser du dem inte innan, så ta tillfället i akt när du upptäcker dem och förbered inför nästa försök. Det finns alltid tillfälle för nya försök. Nu till exempel. Och nu. Och nu... Ge dig inte, du är så värld att lyckas. I världsklass. Oslagbar. Att göra succé!

 

Här kan du se några av mina tidigare inlägg om fokus: valmöjligheter singeltasking för bättre effektivitet quickfix för bättre fokus

 

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.