Fredagsfeeling och hållbar hälsa - fem tips för att må bra!

motionsslinga Malin Lundskog

Hepp, här kommer fredagspepp. Jag firar fredag med fem tips som gör dig långsiktigt hälsosam och hållbar. Om du följer dem alltså ... Hoppas att du vill fira med mig, delat firande är väl ändå minst dubbelt?!

Kom ihåg varför det är viktigt för dig med hälsa. När du påminner dig om det är det lättare att undvika att ryckas med av den ena dieten där och det andra krångliga sättet att träna där och istället lugnt landa i vad just du behöver. Nej, nej - det betyder inte att du inte ska testa nytt mellan varven - men för att undvika stressen med alla måsten: kom ihåg varför just din hälsa är viktig för just dig. 

Det du gör varje dag, det är så du lever ditt liv. Det är inte de där stora sällan-satsningarna som skapar ditt liv och den du är, det är dina små dagliga handlingar som gör det. Gör det därför enkelt för dig, det är det enkla vi orkar upprepa och upprepandet är nyckeln till framgång när det gäller att skaffa sig goda vanor. De goda vanorna underlättar genom att du inte behöver tänka på dem. Herregud - du har tillräckligt att tänka på, eller hur?!

trail återhämtning hälsotips Malin Lundskog
Vila och återhämtning 
är galet viktigt för att du ska kunna prestera och utvecklas på alla plan. Ge dig tid för återhämtning i den form som passar dig, men heyyyy - kom ihåg nattsömnen. Den viktigaste återhämtningen för både kroppen och knoppen. Du har inte tid att inte vila ...

Rör på kroppen varje dag. Helst utomhus. kom ihåg att daglig rörelse är viktigare än några få träningspass. Jag vet - jag har skrift om det här förut, men det tål verkligen att upprepas eftersom jag dagligen möter människor med dåligt samvete över att de inte tränar. Träning är superbra. Och kul! Men viktigast är den dagliga gamla hederliga bondförnuftiga motionen. 

Fira dina dagliga framgångar och involvera gärna andra i både handlingarna och firandet. Ju mer vi är tillsammans du vet ... Firandet är glädjefyllt i sig och firar du dessutom med andra befäster du det du firar ännu mer som något bra. Och i det här fallet hälsosamt. 

Ses snart igen!
Heja dig sålänge,

Malin

PS. jag har en webbkurs som heter Glad Fri Stark - den är sex veckor lång och under de veckorna får du världens tillfälle att ta reda på varför just du tycker att din hälsa är viktig. Varför du är viktig. Inga quickfixar eller magiska mirakelkurer - men jäkligt effektiva verktyg för en långsiktigt hållbar hälsa. Du hittar kursen här: Glad Fri Stark - webbkursen Om inte annat så är den ett hett tips på julklapp till någon du tycker om.

Och du - du vet att du kan följa mig på Bloglovin´ va? Gör jättegärna det, så får du blogguppdateringarna automatiskt. 

 

Comments

Permalink

Jag gillar "det du gör varje dag" så självklart men krångligt när vanor ska ändras för då är det först en sällan-sak. Ovanligt och lite obekvämt. Det tar ett tag innan det blir "det du gör var dag".

Visst är det så. Enkelt och självklart, men ... klurigt att när det handlar om vanor. Bra inse att det verkligen är de små stgen och det lilla en gör var dag som avgör helheten!

 

//Malin

Permalink

Vilka härligt geggiga jumpapjucks!

Idag workshop x 2 hela dagen, lämnade hemmet kl 7 och hemma igen knappt 10 timmar senare. Stått mycket, men i princip inte mycket mer än så (jo, skrattmusklerna har VERKLIGEN fått jobba idag), så när jag kom hem tog jag en promenad. Så himla skönt och välbehövligt!

Add new comment

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.