Hälsa 365/201 - squasha mera!

Hälsa mera

Malin och Malin skördar mera! Idag är det squash som hämtas in, häromdagen var det paprika och i stort sett varje dag är det ruccola, spenat, persilja och andra goa kryddor. 

Squasha rått, wokat, hyvlat till pasta, grillat, i salladen, i tzatzikin, i grytan, i pajen, i smoothien... Näringsmässigt är squash och gurka ganska lika, men squash innehåller ungefär dubbelt så mycket kalium och mycket mer magnesium. Kalium är bra för musklernas uppbyggnad, nervernas funktion och för blodtrycket. Magnesium är bra för benstommen och immunförsvaret.

Dagens hälsa 365: squasha mera! Och du som trodde att vi skulle skriva om racketsport: det kanske vi gör en annan gång - squasha mera du också :-)

 

 

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.