Hälsa365/37

Dagens hälsotips i vår Hälsa365-serie: gör en lista! Lätt som en plätt va? Även för dig som inte är en typisk så kallad listmänniska. Listor kan vara det som får dig att lätta från sofflocket, datorn, sängen, kontorsstolen.

I filmen här ovan, från Monica Bozinov, får du veta varför listor är så bra och här får du veta varför listor kan hjälpa dig att hälsa mera™. För din hälsas skull: gör en lista på vad du vill och behöver göra för att hälsa mera™ och må ditt bästa! Men först av allt, några viktiga listkomihåg:

  • små steg räknas också!
  • var klar över varför du skriver upp just det du skriver upp på din lista!
  • fira varenda grej du kan bocka av på din lista!

 

De små stegen är bättre än inga steg alls, om du tar dem i rätt riktning. Motivationen kommer från ditt varför, listan hjälper dig att strukturera och uppnå den där YEAY-känslan! Känslan förstärks om du firar och ärligt talat: varje framsteg är värt att firas! Kroppen och knoppen minns firarglädjen och gör gärna m handlingen igen. Och igen. Och vips! har du kanske skaffat dig en helt ny hälsosam vana med hjälp av en lista. Listigt sätt att hälsa mera™, eller hur? 

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.