Hälsospaning - tiden finns...

Många skyller på att de inte har tid med sin hälsa, den där hälsan som de föddes med och som vi tycker att de har en skyldighet att ha koll på och underhålla. Det behöver inte alls betyda att man tränar järnet, äter efter olika bokstavskombinerade dieter eller mediterar varje dag. Vissa dagar kan det handla om att träna. Visst! Andra dagar kan det handla om att välja bästa tänkbara måltidsalternativ av ett gäng dåliga och emellanåt handlar det om att genomföra ett gående möte istället för ett sittande. Allt beror på vem man är och vad man har behov av. Men att skylla på att man inte har tid? My ass! Det är inte hälsosamt att vrålträna varje dag. I alla fall inte om träningen inte är din huvudsyssla och du inte har tillgång till en dietist som kan ge dig menyer med tillräckligt med energi och näring för din träningsdos och du inte kan sova middag några gånger per dag. Det här skrev vi om i vår förra hälsospaning, nog om både det och det ohälsosamma livsstilsvalet i den här veckans spaning. Den här veckan har vi spanat efter vad de flesta med dåligt samvete över att de inte tränar skyller på, och vi har kommit fram till att det handlar om tid. Notera att vi undrade över varför hälsan inte får ta plats och de flesta svarade att de inte har tid. Att träna. Det har vi också skrivit om förut, att träning är en del av hälsan, men inte allt. Tro mig: vi vet hur det är att ha en känsla av tiden är en bristvara, men ärligt talat: hälsan är en helhet och du har tid till i alla fall en del av hälsan varje dag. Som att skratta! Äta bra. Ta djupa andetag. Stå upp och jobba. Ringa en vän. Krångla inte till det mer än så. Fira de framgångar du når, det ger energi som gör dig effektiv som gör att du kommer att få tid över. Vi lovar! Och du som inte har hört uträkningen av hur många timmar vi EGENTLIGEN har över till att göra vad vi vill varje dag, lyssna på vårt senaste avsnitt av Hälsa mera-podden. PS. Om Obama hinner...

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.