Mindfitness

Det talas inte bara om mindfulness nuförtiden, det har kompletterats med mindfitness. Vi måste utmana hjärnan för att utvecklas, få bättre återhämtning för hjärnan och må bättre. Ge hjärnan, vid sidan om den viktiga vilan och sömnen som krävs för att bearbeta intryck och ladda om med ny kraft, tid att leka. När vi är spontana och lekfulla så skapas nya kopplingar i hjärnan (läste du bloggen 7 oktober då Malin L skrev om barnsligt?). När vi har full fokus på en ny uppgift får vi också nya kopplingar i hjärnan. Våra relationer med nära och kära, samt motion stärker delar av vår hjärna. Och ej att förglömma, det är bra att fokusera inåt och reflektera över våra känslor och tankar - det ger hjärnan bättre möjlighet att samordna och sortera.

/Malin O hälsar hjärna

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.