När toppar du?

Så tydligt för mig efter helgens träningspass - att jag fullkomligt älskar att träna på kvällen. Att bearbeta dagen, göra upp morgondagens planer och lämna plats för lugnet, kvällen och natten. Jag får ny energi, men blir också trött i kroppen och kan slappna av bättre när jag ska sova. Jag har ätit flera rejäla mål mat och har massor av kraft att utmana mig extra. Jag har fyllt på vätskedepåerna och känner mig pigg.

När jag istället väljer att träna direkt på morgonen, oavsett före eller efter frukost, får jag kämpa för varje steg/meter/övning. Jag är betydligt svagare och har tufft att utmana mig, framför allt med träning med hög puls. Jag har dessutom svårt att hitta tillbaka till orken och energin och kan känna mig extra trött flera timmar efteråt.

Jag kan också träna oavsett hur sent inpå, i princip, jag ätit inför träningen. Jag väljer inte den största måltiden inför ett pass, men har inga problem att köra på oavsett.

Detta är otroligt individuellt, och därför extra viktigt. När kan du toppa? Om min planering inte håller för ett kvällspass och jag istället tvingas lägga träningen på morgonen, då väljer jag ett lugnt pass utan större prestationskrav. Ska jag utmana mig - då är det sen eftermiddag/kväll som gäller. Otroligt skönt att veta, så att inte tunga ben gör mig ledsen i onödan.

/Malin O

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.