Rusa i rusher!

Hälsa mera

Rusa upp hjärtat i några härliga intervaller idag... WOW! För förbränning, kreativitet, kondition, effektivitet, hjärta, vilja, mod och glädje, för att nämna några av finesserna med intervallträning.  Det Malin O inte vet om är att hon ska få vara med om de här intervallerna. Idag har vi en heldag med drömmar, mål och strategier för Hälsokonsulterna Hälsa mera AB på mitt hemmakontor. Innan lunchen har vi bestämt att vi ska träna ihop och vad passar väl egentligen bättre än ett gôtt intervallpass? För at spara tid sådär, vi har många drömmar och mål att dividera om...

Så: vid elvatiden idag kör vi utfall, knäböj, enbensknäböj, skidhopp, höga knän, burpees, borsowhopp, mountainclimbers och alldeles säkert nåra varianter av plankor också i intervallform (jag som inte bör springa så mycket får väl hålla benen i styr, men... allt går!) enligt det här receptet (på ett ungefär i alla fall)

uppvärmning 6-7 minuter

30 sek pulstopp/30 sek aktiv återhämtning X 3

60 sek pulstopp/30 sek aktiv återhämtning X 3

75 sek pulstopp/30 sek aktiv återhämtning X 3

60 sek pulstopp/30 sek aktiv återhämtning X 3

30 sek pulstopp/30 sek aktiv återhämtning X 3

nedvarvning och lite go stretch på det, sen så... mat och mera mål, drömmar och strategier. 

Hälsa mera för hela slanten idag och intervaller för mera hälsa. Du är varmt välkommen att hänga med oss! Vill du?
Malin L

 

 

 

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.