Somrig quickfix - snabbträning

Hälsa mera

All den där extra tiden vi har på sommaren! All den där tiden som vi kan ägna åt oss själva, åt att laga bra mat, göra galet nyttiga smoothisar, slappa, läsa bra böcker, umgås med släkt och vänner. Och träna. Oj, vad vi ska träna! För vi har ju tid. Eller?!

Eller inte. I alla fall för de flesta av oss. För de flesta av oss sticker tiden snabbare än myggen... och för oss är quickfixar helt perfekta. För oss kommer här tips på snabbträning - quickfixar som funkar:

TRÄDGÅRDSTRÄNING!
Har du en pilatesboll? Plocka fram den, perfekt i gröngräset. Alla de här övningarna funkar självklart finfint utan boll, men det blir en hel del gratisträning för små stabiliserande muskler när bollen kommer in i matchen.

10 höga hopp - säte, framsida lår, vader och puls
10 lårcurl - baksida lår, vader, bålstabilitet (särskilt om du lyfter armarna från marken)
10 simtag - övre och nedre delen av ryggen, bålstabilitet (särskilt om du lyfter ett ben i taget och håller höfterna parallella)
5 armhävningar - bröst, framsida axlar, triceps, bålstabilitet (yes; särskilt om dy lyfter ett ben i taget och håller höfterna stabila)

Upprepa de här fyra övningarna i  5, 7, 9 eller 12 minuter - absolut jättemycket mer än ingenting, jag lovar!

PS: Va, skrev hon gratisträning? Japp! Mer om sådan träning och motion om några dagar, så stay tuned... Och kör några minuter i trädgården så länge. Enjoy! DS.

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.