Bra mat

Pajalagröt, mitt bästa gröt-tips!

Pajalagröt, mitt bästa gröt-tips! En av de fina grejerna med att det är höst är att jag halkar in i grötmood igen. Älskar gröt! Ja, tror faktiskt att jag älskar göra sådär generellt, men alldeles särskilt mycket älskar jag pajalagröt. Att den är god är bara en anledning till att jag gillar den.

Hållbara tips om kost

Hållbara tips om kost kommer från väldigt välkomna gästbloggaren Madeleine på Life at core idag:

Hälsa för entreprenörer som vill lyckas

Jobbar du för mycket och sover för lite? Driver du eget och har inte tid att träna eller fixa bra mat? Vill du lyckas i ditt företagande?

Grattis till dig som är gravid! Av många anledningar... En av dem är att vi nu lanserar webbkursen Eat Clean under graviditeten för dig. Och kör lanseringspris t.o.m. 15/7-2015!

Du har säkert sett dem, alla tips och tricks med hälsosamma smoothies och alla deras möjliga och omöjliga ingredienser. Du har säkert läst om hur smart det är att dricka dina grönsaker och hur otroligt praktiskt det är med smoothie som mellanmål. Frukost. Kvällsmat. Innan träningen. Efter träningen.

En snabblunch? Mer grönt på julbordet? Eller helt enkelt bara ett tips på god mat? Så här gjorde vi:

8 stjälkar grönkål, lätt förvällda (lägg direkt ned i iskallt vatten så håller de både spänst och färg!)

2 äpplen (ja, hade varit fint med röda, men man tager vad man haver...)

Dags för lördagsgodis? Här kommer recept på rått, gott sådant!

Alla dessa val... Vissa viktigare än andra och många val vi gör märker vi inte ens att vi gör. Vi tror att saker och ting bara händer. 

Kräftor är ju galet gott. Och nyttigt! Proteinrika och fulla av lyckohormonsframkallande mineraler. Kräftor är hälsokost och en kräftskiva kan vara rena hälsokuren för själen, med goda vänner, glada skratt, roliga lekar och kraftfull sång.

Dagens hälsa 365: ordna kräftskiva - för hälsans skull!

Lätt som en plätt att hälsa mera™ med den här frukosten. Eller om du så vill; med det här mellanmålet. Bananpannkaka funkar i alla lägen! Såhär är den på bilden gjord:

Persiljetabouleh: lätt som en plätt, mumsfilibabba och nyttigt!

Alltid redo! var dagens hälsotips i förrgår (Hälsa 365/55). Vi fortsätter på samma tema idag: förbered dina mellanmål! Samla ihop dig en dag/vecka och gå igenom kyl, frys och skafferi. Vad finns där som kan bli ett OK mellanmål? Du och Kajsa Warg; tager vad ni haver och resten gör du en plan för.

Det är ju vår vision, vi på Hälsa mera, att vi ska bidra till mänsklig hållbarhet genom bland annat små hälsoknuffar. Hälsa är så mycket mer för oss än att till exempel bara fokusera på träning. Eller bara fokusera på att äta rätt, eller meditera, eller tänka positivt, eller...