Hälsotips

Hepp, här kommer fredagspepp. Jag firar fredag med fem tips som gör dig långsiktigt hälsosam och hållbar. Om du följer dem alltså ... Hoppas att du vill fira med mig, delat firande är väl ändå minst dubbelt?!

Att röra på sig var dag och att synas när du motionerar - krångligare än så behöver det inte vara att vara hälsosamt smart. Idag tipsar jag om vardagsmotion hos Smart In The Dark och passar på att berätta även för dig som läser min blogg hur lätt du kan göra det för dig: 

Äntligen dags igen! Ny kursstart för den webbaserade kursen Glad Fri Stark blir den 23 oktober. Det innebär sänkta axlar och mera leva life lagom till jul! Länk till kursen här: Glad Fri Stark - webbkursen

Motion var dag betyder massor för din hälsa och hållbarhet. Träning mellan varven är inte dumt det heller. Och ja - det är skillnad på träning och motion. Men ett pyamasparty är alltid ett pyamasparty. Eller? 

Allt detta knipande
Uthållighetsknipa, styrkeknipa och intervallknipa. Knipa så fort du står vid röd gubbe eller när du lagar mat. Knipa. Träna. Vara duktig. Och när du ändå inte kan hålla tätt känna både skuld (för du kanske trots allt inte har knipit så mycket som du borde?) och skam (för vem sjutton kissar ner sig i vuxen ålder?).

 

Nystartstider för många nu så här när hösten och rutiner börjar ge sig tillkänna. Jag tänker därför dela med mig av ett hälsotips som slår alla andra: TYCK OM DIG!

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Träningsmaskiner.com och Träningspartner

Jag skriver för din hälsa

Behöver du texter till blogg, nyhetsbrev, tips på ert intranät och svar på frågor om fysisk och mental träning i någon "fråga experten-spalt" eller hälsoinspiration i er personal-/kundtidning är du jättevälkommen att använda min tjänst Hälsotips.