Midnattsloppet

Veckans försnack
Växla upp. Nu är det dags att växla upp. Vi har 11 veckor kvar tills vi ska nå vårt mål – att springa/lunka/jogga en mil. Målet kan vara olika för oss, men vi siktar mot samma distans – 1 mil. Så…

Vecka 23
Veckans försnack
Kontinuiteten är viktigast! Det är därför bättre att ta sig ut 3 gånger i veckan kort än ett längre pass per vecka. Oavsett hur ditt övriga schema ser ut, försök att komma ut. Ge dig några minuter, en kort stund av högt flås. Se till att hjärtat får jobba och att du faktiskt anstränger dig mer än vad som känns bekvämt.

Ok hörrni... nu är jag nyfiken på hur det går för er?? Upp och ner? Fram och bak?
Ta den här veckan och begrunda dina resultat. Tänk efter när träningen kändes som roligast, bäst, skönast... välj att ge dig den typen av träningspass igen. En favoritvecka helt enkelt!
Och! Nu är det 3 månader kvar. För du är väl anmäld? :)

Veckans försnack
Det finns fördelar med löpning som man sällan tänker på… men när kroppen rör sig framåt är det svårt att tänka bakåt. Vi siktar mot nya mål och ser möjligheter. Så upp med blicken från spåret – sikta långt bort och NJUT!

Veckans försnack
Intervallträning har legat i ropet ett tag nu, varför? Jo, för att det ger oss ett bra resultat på relativt kort träningstid. Det ökar vår lungkapacitet och syreupptagningsförmåga. Det stärker oss. Om du kör intervaller som en del av din träning kommer du snart märka skillnad på flåset på din ”gamla vanliga runda”.

Att våga leka och ha kul gör oss lyckliga. Även dagar då vi inte känner oss glada kan det vara bra att försöka skratta, om inte annat än åt eländet om det är så det känns. Gapskratta och lek. Om det är svårt att skratta, visste du att det tillgjorda skrattet föder det naturliga? Börja bara. Lek med skrattet. Skratta som en elefant. Som en myra. Som en gubbe.

Veckans försnack
Nu är du ju igång, och känner förhoppningsvis att du med större lätthet drar på dig brallorna och snörar på dig skorna för att ge dig ut. Kanske är det dags att anmäla dig till ett kort lopp för att få en sporre på vägen. Vårruset är ju 5 km motionslopp som har en härlig och enkel atmosfär. Våga!

135 dagar kvar till Midnattsloppet i Göteborg. Du är väl anmäld?

Veckans försnack
Den ständiga frågan, vad ska jag ha på mig?

Challenge the road... det är dags. Alla kan springa en mil. Vi ger dig tipsen, trixsen och peppen på vägen dit. Gå med i facebook-gruppen med samma namn och anta utmaningen. Varje torsdag publiceras nya träningsupplägg inför kommande vecka.

Det är så självklart för vissa, för ganska många faktiskt... självklart att löpning är en del av livet. Att ta sig ut i spåret rensar upp, frigör stress och gör underverk för må-bra-känslorna. Men... det tar sin tid att komma dit. Och för den som aldrig snörat på sig skorna och tagit sig an de där första tunga rundorna, så känns det vi pratar om främmande.