parträning för rygg och bål

När du vill komma någon riktig nära. När du är någon nära. Och när du vill passa på att träna rygg och bålstabilitet, då är dagens par-core perfekt!

Så här gör du för att träna rygg och bål i par:

En av er (jag på filmen) ställer sig på alla fyra, den andra tar plats på den fyrbentas rygg och stoppar in sina fötter i den fyrbentas armhålor (typ...) och lutar sig framåt med rak rygg, stark mage och armarna där det passar. Ja, så kör hon (eller han såklart) ryggresningar. Det blir lättare jobb för ryggen ju längre upp på den fyrbentas rygg man sitter och tuffare jobb ju närmare rumpan man sitter. Min kompis Lotta, som kör tillsammans med mig här, är stark och sitter ganska långt ut.

Jag som står på alla fyra behöver hålla koll på min core, så att jag inte lyfter... Vill du så kan du testa att släppa marken med båda händerna. Kontrollerat! Och efter att ha förvarnat kompisen på ryggen! Då får bålstabiliteten sig en extra utmaning och utmaningar är ju bra för utvecklingen. 

Hur som helst: det är grymt kul det här. Så kul att man glömmer känslan av att vara närgången om an har den i början. Så våga testa - det är ni värda, både du och din core-partner!

Det här är sista passa på-träningen (för den här gången). Nu har du, som jag skrev igår, en hel sommar på dig att passa på att träna de här passen. Mer pepp från mig hittar du på Instagram och i Facebookgruppen GladFriStark

Och så ses vi här på bloggen såklart!

Malin

PS. Jag finns numera även på Bloglovin´ för dig som vill följa mig där!

Lägg till ny kommentar

Begränsad HTML

  • Tillåtna HTML-taggar: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.