Torsdagsträning eller fredagsfys - tips!

torsdagsträning eller fredagsmys, träning, träningstips, blogg, Hälsa mera, Malin Lundskog

Torsdagsträning eller fredagsfys

Torsdagsträning eller fredagsfys? Spelar ingen roll, det viktiga är ju att vi rör på oss, eller hur?! Gärna varje dag. Oavsett om du kör måndagsmotion, tisdagsteknik eller lördagslunk tipsar jag idag om ett 30-minuters hemmaträningspass som du kan köra vilken dag i veckan det än är. Vill du dessutom ha pepp för varjedag-aktivitet kör vi just nu "30 minuter som gör skillnad" i Facebookgruppen glad fri stark 

Tips på hemmaträning, oavsett veckodag

Du behöver dig själv och eventuellt en matta (jag kör på gräsmattan utan matta, både på grund av lathet och busig valp som gärna springer iväg med saker som yogamattor ...)

- Fem minuter rörlighet med strutsgång, knäkramning, sidoböj

Gå tio steg som en struts (= dubbelvikt, båda händerna i marken, gå framåt)
Gå tio steg där du för varje steg kramar in ett knä mot bröstet
Stå med ganska brett mellan fötterna, ena armen ovanför huvudet och böj dig åt sidan så att du förlänger en sida i taget - 10 gånger
_______________________

- 20 minuter styrka/kondition enligt följande (gör så mycket du hinner, blir du klar? Börja om från början)

3 X 10 sprinterutfall/ben, djup sumoknäböj, enbenshöftlyft/ben

4 X 10 burpees, armhävningar

3 X 10 korsvisa utfall/ben, plankan med arm/benlyft
________________________

- Fem minuter med 30 sekunder av jägarvila och 30 sekunder båt med rotation
 

Och vips! Har du plockat ihop ett 30 minuterspass som jag lovar känns ... skönt?

torsdagsträning eller fredagsfys, Malin Lundskog, träningstips, hemmaträning
Fick visst köra i myskläder en extra omgång pga tog inga bilder efter passet ...

Alla övningar finns i flera varianter, behöver du en tuffare eller lättare variant? Fråga på!

Jag återkommer med annat pass en annan torsdag. Kanske till och med nästa?Är det i så fall någon särskild träning du vill ha tips om? 

Följ bloggen på bloglovin´ så att du inte missar det i så fall. Eller fredagsfirandet, söndagsposen, måndagsmotivationen eller ... annat hälsosamt som hamnar här. 

 

Ses snart igen!
Tills dess: heja heja dig!
//Malin

Kommentarer

Lägg till ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.

Begränsad HTML

  • Tillåtna HTML-taggar: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.

En bok som varje framgångsrik ledare vill och behöver läsa. Köp boken!

En hel bok fullknôkad med löparglädje. Köp boken!

Glad fri stark, författare, bok om hälsa

 

Beställ GLAD FRi STARK! Boken om hälsa du inte ska läsa, utan göra ... 

Det snällaste du kan göra för en författare: köp hennes bok!