trädkramning som motion

Malin Lundskog kramar träd

Då kör vi sista veckan av #liteofta - för motion varje dag. Varför inte börja veckan med trädkramning? Värt testa på väg till eller från jobbet? 

Hur enkel motionsform som helst, men inte alldeles lätt om du förstår vad jag menar? Ger insidan av benen en styrkeutmaning, bålstyrka (du måste inte använda den här, men om du visste vad det hjälper!) och till och med bröstmusklerna får sig en omgång. Så kommer ju själva klättringen upp i trädte också, som en bonus. 

Hur länge håller du dig kvar? Hur många gånger testar du? Hur högt klättrar du?
tall

Tips på utrustning och kläder 
Nej, motion kräver inget ombyte, det har vi ju kommit överens om under månaden, men långbyxor och långärmat underlättar, för barken kan kännas... Och precis som när vi körde utfall mot en betongbock är en snäv kjol inte det ideala plagget för dagens motion. Inte en vit skjorta heller ... Men som vanligt är valet ditt och du har ju än så länge 24 andra tips på vardagsmotion den här månaden, det är bara att kolla in alla inlägg från september.

Bloglovin´
För att underlätta sökandet för dig själv: använd Bloglovin´ så får du inläggen som ett brev på posten och kan spara dem du vill spara. 

Ses imorgon,
Malin

Lägg till ny kommentar

Begränsad HTML

  • Tillåtna HTML-taggar: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.