passa på-träning

Grillmetoden
Det är så roligt när ni hör av er, ni som läser blogg, nyhetsbrev och följer mig på sociala medier. Efter senaste nyhetsbrevet fick jag ett himla roligt träningstips: grillmetoden!

Grillmetoden innebär kort och gott:

1) ta dig ut till en grillplats (äh! grillen du har hemma funkar den också)

Motionsutmaningen rullar vidare, vardag som helgdag. Kom på att jag inte har bakat på väldigt, väldigt länge - idag blev det andra bullar! Passade på att kavla coremusklerna starka, när kaveln ändå var framme... (Hade glömt hur smart jag var i julas när jag bakade pepparkakor - filmen är från då)

Dagens tips för extra motion i vardagen handlar om att passa på, när en parkbänk, en betongsugga eller kanske en betongbagge dyker upp?!

När du vill komma någon riktig nära. När du är någon nära. Och när du vill passa på att träna rygg och bålstabilitet, då är dagens par-core perfekt!

Så här gör du för att träna rygg och bål i par:

Midsommardagen brukar vara en perfekt dag att göra ingenting. Dagens passa på-träning passar perfekt för att göra just det. Ingenting. Bäst av allt: den här övningen passar överallt! Inte bara en ledig dag. Du kan till exempel sitta och läsa, prata i telefon, titta på TV, prata med folk omkring dig eller rensa ogräs.  

Glad midsommar! Förutom grodhoppen runt midsommarstången kanske du har fullt upp med att äta sill, välkomna gäster, hålla koll på grillen och hela släkten. Snacka perfekt passa på-träning för dig: sidoplanka med rotation!

Dags att tvätta midsommarstassen? Passa på att få in knäböj och tåhävningar! Och ett gäng upphopp däremellan... Varsågod, dagens passa på-träning passar perfekt när du ändå ska hänga tvätt. Ner och böj, upp och sträck. 

Knäböj - rak rygg, stark bål - kom djuuuupt ner så blir det rörlighetsträning för höfterna också. 

När du får oväntat besök i sommar. Eller när du hänger med någon som du vill komma närmare? Dagens passa på-träning: core i par!